Over ons;

Ik ben Romy en ik ben je Homie, dit is Jeneh en zij is zwaar oké. Wij zijn erg goed in rijmen dus besloten we om uit Nederland te verdwijnen.

Wij zijn twee meiden die gaan reizen en dus moeten wij al onze avonturen vastleggen. Jullie zullen gaan meegenieten hoe wij van elk onbelangrijke steen foto's maken en in elk nieuw stadje selfies. We zullen nonchelante-we-kijken-net-niet-in-de-camera-foto's maken en zullen zeker niet gaan toegeven dat juist die foto's de meeste moeite hebben gekost. Om nog meer basic te zijn zullen we elkaar ook maximaal gaan vloggen. Gelukkig zullen wij niet totaal standaard onze leeftijdsgenoten en geslacht eer aan doen, want we zullen ook de minder leuke momenten vast leggen en zullen er geen filters overheen gooien. Geen filters over onze instaposts kunnen we helaas niet beloven.

Zonder grappen. Wij hebben ons diploma en we zijn klaar voor onze beloning. We gaan ons vermaken en volvreten in Azië. Zoals altijd zal ik deze reis gaan bloggen.

Reageren kan altijd onder de post of via Facebook en Instagram.

x

Golden trip Broi An 

De golden loep gaat van start. Dit is een uitgezochte route van Hoi an naar Hue en weer terug. Als je de route bij een bedrijf regelt betaald je veel geld, dus we stonden in een scooter verhuur zaak en logen deze ochtend keihard in iemands gezicht.

Yes yes, only use in de city
Yes yes, we call you if we go further

10 min later zaten we op scooters ver buiten de stad te crossen. Als je even logisch nadenkt en weet dat het maken van een scooter maar 60.000 (2,24) dong kost, kan je wel bedenken dat we geen zin hadden om 380.000 dong neer te leggen voor een ‘verzekering’ van niks. Bedenk ook de tijd die we kwijt zijn voordat de hulp er is en tijd is ook geld dus, nee dank u.

Bij onze eerste stop moesten we helaas al wel gebruik maken van de hulp van de scooter verhuurder, want de eerste band was al plat. We waren nog net niet buiten de stad, dus dat was prima. Toch zorgde dit kleine incident niet voor ontmoediging. We gingen gewoon.

Marble mountains: we gingen met een kaartje naar boven met de lift. Leuk dat ze boven pas vertellen dat je ook moet betalen om naar beneden te gaan. We zijn door grotten geklommen en kwamen bij een vieuwpoint uit.

Ik was weer de attractie van de toeristische plek want er werd een hele fotoshoot met mij gehouden, omdat ik even was gaan rusten met een ijsje. Ik denk dat ik binnenkort maar eens geld ga vragen.

We reden door langs bruggen, water, strand, bergen, bossen, alles. Door het adem benemende uitzicht en de wind voel je bijna de 300 graden niet waar je in rijdt.

We rijden ook langs de stad. Het is hier spits uur. Het is hier naar mijn ogen om de 10 minuten spits uur, maar nu was het nog meer spitserig dan anders en er stond een file van ontzettend veel scooters auto’s. Al snel snapte we dat bij file’s scooters hier ook niet tegen houden om door te rijden, dus daar gingen we, massaal over de stoep.

Aan de groep heb ik gemerkt dat iedereen zo zorgzaam is naar elkaar. We houden elkaar tijdens het rijden in de gaten, er wordt gevraagd of iedereen het nog trekt, water wordt gedeeld en er wordt maximaal rekening gehouden met elkaar. Doordat je de hele dag zo op elkaars lip zit, komen er nog wel eens irritaties, maar ook deze worden met liefde weer opgelost. Er wordt voor elkaar gezorgd en dat vind ik echt vet aangezien we nu pas 6 dagen met deze groep omgaan.

Onderweg werd er even aan mijn arm gezeten, omdat de tegenliggers even wilde voelen of mijn witte huid echt was. Het werd een beetje een rare bedoeling dus binnen 20 seconden stond Olger naast de scooter van mij en Jeneh. Het wordt gewaardeerd.

Het laatste gedeelte was nog mooier dan het begin. De kleuren in de lucht dansten over de prachtige landschappen. Het mooiste gezicht was de Grote rode ondergaande zon die opeens tevoorschijn kwam nadat we over een heuvel hadden gereden. Ik heb dit al eens eerder gezegd en ben er heilig van overtuigd. God heeft de natuur gewatermerkt. Een foto haalt nog niet eens 10% van het uitzicht dat wij daadwerkelijk hadden gezien. Ik heb het niet eens geprobeerd vast te leggen, je zal me maar op mijn woord moeten geloven.,

Onze trip was bijna ten einde en we moesten flink afkoelen. We kwamen bij de Elephant Springs. Een natuurlijk zwembad in de bergen. Ik heb als een gek achter de vissen aan gedoken met een te kleine zwembril. Geluks moment van de dag.

De dag eindigde we na deze lange rit in een restaurant met cocktails! Minder goed idee was het om een cocktail te nemen na zo'n vermoeiende reis. Na nog geen half drankje zat iedereen al giechelend op het eten te wachten.

'S avonds was zo'n gevalletje: Als je het niet zoekt zie je niks anders en zoek je het, dan vind je het niet. In dit geval ging het over: karaoke barren. Na 6 rondjes in het stadje, gaven we het maar op. We gingen voor een GEWELDIG spel met een pooltafel en biljartballen. Lang verhaal kort, ik wordt er MEGA fanatiek van. De locals kwamen na een tijdje zeiken dat zij ook een keer 'normaal' wilde poolen, dus heb ik voor straf een van die mannen even ingemaakt. Zo doen wij dat uit Nederland.


Nu zitten we in een kamer met stapelbedden van drie hoog. Dat is ook zeker nodig, want de kakkerlakken zijn hier aanwezig en doen er misschien langer over helemaal boven te komen?

Oh ja! Voor ik het vergeet, de keuze om de scooter naar Hue te pakken was top. We kwamen onderweg een vrachtwagen tegen op z'n kant en geen enkele auto kon er meer door. We hadden in de rij gestaan met de bus en nu konden we binnen 3 minuten maneuvreren weer onderweg zijn.



































Reacties