Over ons;

Ik ben Romy en ik ben je Homie, dit is Jeneh en zij is zwaar oké. Wij zijn erg goed in rijmen dus besloten we om uit Nederland te verdwijnen.

Wij zijn twee meiden die gaan reizen en dus moeten wij al onze avonturen vastleggen. Jullie zullen gaan meegenieten hoe wij van elk onbelangrijke steen foto's maken en in elk nieuw stadje selfies. We zullen nonchelante-we-kijken-net-niet-in-de-camera-foto's maken en zullen zeker niet gaan toegeven dat juist die foto's de meeste moeite hebben gekost. Om nog meer basic te zijn zullen we elkaar ook maximaal gaan vloggen. Gelukkig zullen wij niet totaal standaard onze leeftijdsgenoten en geslacht eer aan doen, want we zullen ook de minder leuke momenten vast leggen en zullen er geen filters overheen gooien. Geen filters over onze instaposts kunnen we helaas niet beloven.

Zonder grappen. Wij hebben ons diploma en we zijn klaar voor onze beloning. We gaan ons vermaken en volvreten in Azië. Zoals altijd zal ik deze reis gaan bloggen.

Reageren kan altijd onder de post of via Facebook en Instagram.

x

Hoi An en Hoi Elzemieke

We zijn weer herenigd met onze bro’s. Brom, Brolger, Brelzemieke, Barjolein en Bremke.

Het is 6 uur ‘s ochtends en we lopen door de straten van Hoi an. We hebben net de lampjesoptocht gemist die gisteren met volle maan op het water hadden gedreven. Hoi an staat bekend om de lantaarns die langs de winkels, in de huizen en over de straat hangen.
Toen we eindelijk in onze kamer konden, was het het wachten meer dan waard. Een schone kamer met open ramen, airco, een kussen die ik zonder eigen kussensloop durf te gebruiken en een wc waar ik zonder angsten op kan zitten. We hebben zelfs een bad!
We zijn uitgebrakt van de heftige busreis. De dag betrof eigenlijk gewoon veel dutjes en zwemmen.
We gingen rond 5 uur toch iets van onze dag maken en mee met de street food tour. De leider van de tour was een over enthousiaste Aziaat die duidelijk plezier in zijn werk had.
1: We kregen soort eetpapier wat we moesten masseren op rijst dat op platte rijst leek. Daarna moesten we het bedekken met verschillende soorten gras en sla en uiteindelijk moesten we er een kipspies inrollen. Dit was top.
2: We kregen iets wat op kleine kwallen leek met daarin vlees, vis of tofu. De textuur was vergelijkbaar met drilpudding met stukjes. Dit was minder top.
3: We kregen een soort soep met opgedroogde noodles, stukjes kip en groente. Brom en ik hebben deze gedeeld, want het zag er eerst discussiabel uit. Dit was pittig en zeker top.
4: We kregen een groen broodje bapao. Dit was medium.
5: Dessert was een smoothie aardbei met kokosnoot. Dit was geweldig, ik weet wat ik morgen bij mijn ontbijt haal! Tijdens het smoothie drinken heb ik Erik ontmoet. Erik is een Amsterdammer, grappige gozer.
‘S avonds kwam de streetfood er bij Brom weer net zo snel uit als dat hij het naar binnen had gewerkt. Toch zonde van al die Vietnamese kruiden.
Vanavond kwamen we Lennard tegen! Lennard is een vriend van ons van thuis. Die jongen wilde maar WAT GRAAG de blog halen, dus bij deze. Hier is een shoutout naar Lennard. Lennard is een toppertje en het was super leuk om een bekend gezicht van thuis tegen te komen in al het geweld van nieuwe indrukken. Lennard, je bent mega bruin, beter stop je met zonnen.
We deden met onze Nederlandse Squad, Lennard en Erik spelletjes. Ik verloor en had een getekende snor op mijn gezicht. Maar ik werd tijdens het spel ook een keer ten huwelijk gevraagd met een plant, dus dat maakte het weer een beetje goed.
Vandaag was niet zo spannend, morgen maar weer veel ondernemen.



















Reacties